Mijn reisplan

Je hebt nog geen bouwstenen of rondreis toegevoegd

• Je hebt nog geen bouwstenen of rondreis toegevoegd

Argentinië reisverslagenReizigers over ons

Op deze pagina plaatsen we korte Chili en Argentinië reisverslagen van reizigers die met Riksja Argentinië zijn weggeweest. We hopen dat je door het lezen van deze stukjes een beeld krijgt van het land zoals onze reizigers het ervaren hebben. Onderstaande ervaringen kunnen je inspireren bij het samenstellen van je reis. V

Heb je een reisverslag gemaakt, dan vinden we het leuk om deze te lezen. Ook ontvangen we graag foto’s van onze reizigers, we kunnen deze gebruiken voor onze website. Je kunt deze sturen naar info@argentinieonline.nl.

wijnvallei chili reisvwerslagen glasIndruk Argentinië algemeen

Na 22 dagen zijn we weer terug in Nederland vanuit het land van de grote tegenstellingen: Bijzondere landschappen, extreem warme en extreem koude temperaturen, diverse culturen met verschillende bewoners, mooie flora en veel fauna. De reis was behoorlijk vermoeiend, maar natuurlijk wel absoluut de moeite waard. De mensen in Argentinië zijn over het algemeen heel vriendelijk, met passie voor hun land. We hebben vele hoogtepunten meegemaakt zoals de wedstrijd Veléz Sarsfield vs. Boca Juniors, de walvissen in Peninsula Valdés, de pinguïns bij Punta Tombo, de ijsschotsen van de Perito Moreno gletsjer plus de bijbehorende mini-trekking, de outback-drive door de Andes in de omgeving van Salta, en niet te vergeten de biefstukjes met rode wijn.
      Reisverslag Mark en Bente uit Helmond

argentinie reisverslag valdesWalvisstaarten en autopaden

Vandaag hebben we met de auto het schiereiland verkend. Eerst naar Punta Norte, helemaal in het, u raadt het al, noorden. Een tocht van nog geen 80 km maar wel op een gravel/zandweg dus daar ben je zo twee uur zoet mee. In Punta Norte zou je orka’s moeten kunnen zien, als alles ontzettend mee zit, maar da’s helaas niet gelukt. Wel zeeleeuwen en zeeolifanten. Zo super om die dieren in hun natuurlijke omgeving te kunnen zien. We hadden lunch meegenomen van het hotel, dus onderweg lekker gegeten, in het gezelschap van een gordeldier.
      Reisverslag Argentinië Saskia en Robert uit Utrecht

argentinie reisverslagen barilocheZeven meren in de Andes

Om 14.00 u worden we opgehaald en naar het Gutierrezmeer gebracht, een meer geheel omgeven door hoog oprijzende bergen, nog gedeeltelijk met sneeuw bedekt. Het is er duidelijk wat helderder, het water is er rustiger dan “ons” meer. Op 3 toeristen (ook nog een Spaans meisje) zijn er 1 instructeur, 1 fotograaf en nog 1 hulp. Na wat instructies gaan we het meer op voor een tochtje van 2 uur. Na nog een biertje in het hotel nemen we de Remise (een soort gedeelde taxi waar de prijs afhangt van het aantal passagiers) naar het busstation. We ontmoeten er 4 Vlamingen met wie we reiservaringen uitwisselen. De bus naar onze volgende bestemming, Puerto Madryn, is een uiterst comfortabele dubbeldekker met zeer ruime zitplaatsen met onderbeensteun die in een bijna horizontale stand geplaatst kunnen worden.
      Reisverslag Argentinië Frank en Toos uit Heino

calafate gletsjer argentinie reisverslagenIJzers onder, gletsjer op

’s Ochtends gingen we vanaf de platformen de gletsjer Perito Moreno bekijken, het was behoorlijk koud. Na zo’n anderhalf uur gingen we met een groep en een stoere gids een mini trekking over de gletsjers maken, dit was echt gaaf! Voorzien van ijzers onder de schoenen liepen we over de gletsjer, aan het eind van deze trip stond er een aangename verrassing in de vorm van een whiskey met ijs (ja u raad het al van de gletsjer).
      Reisverslag Argentinië Willem en Corry uit Maastricht

reisverslag argentinie torresEigenwijs rondje Torres

Om een uur of 1 beginnen we te lopen in de richting van de Torres, een 3-tal spitsen boven een gletsjermeer, die het meest bekende punt van het park zijn. Na het eerste deel door de vlakte begint een voor ons steile klim van 1,5 uur om dan uit te komen in een groen dal met steile wanden. Het is zonnig weer, maar de wind is zo sterk dat je echt moet opletten niet van het pad afgeblazen te worden. We lopen tot Refugio Chileno en nog een stukje verder, maar keren dan terug: het laatste deel van de tocht is een zeer steile klim, Toos heeft last van de knie en het is niet al te vroeg meer. Bij Chileno zien we wel een deel van de Torres hoog uittorenen boven het dal.
      Reisverslag Chili Frank en Toos uit Heino

reisverslagen iguazuWaterval in het regenwoud

We hebben de watervallen bezocht. In 1 woord magnifiek. Je kan de watervallen van 2 kanten bekijken. De Braziliaanse en de Argentijnse kant. Totaal verschillend. Aan de Braziliaanse kant ga je met het busje tot in het natuurpark en dan afdalen tot we de watervallen te zien kregen. Daarna klimmen tot we de Argentijnse kant konden zien. Maar de best was still to come… Eerst ga je met een treintje tot in het midden van het natuurpark, waar je dan via metalen brugjes tot het midden van de waterval geraakt. Alle kleine hoekjes hebben we gezien. Dan zijn we met een boot tot onder de watervallen geweest. Ja ja kletsnat dus, want we zaten helemaal vooraan. Ja ge kent ons hè?! Het was gewoon super. Blauwe hemel, volle zon, weinig toeristen en dan onder dat frisse water: de max. Nu zijn we klaar om onze laatste avond hier door te brengen. Waarschijnlijk wordt het deze avond een ander terrasken. We zien wel.
      Reisverslag Argentinië Annemieke Bosteels

Stel zelf je eigen reis samen met onze Argentinië bouwstenen